Седем съвета за предотвратяване на стрии по време на бременност

понеделник, 08. май 2017

Седем съвета за предотвратяване на стрии по време на бременност

За бъдещите майки това е сериозен проблем. Нищо чудно, защото при 9 от 10 бременни жени се появяват тези малки ивици. Това е естествен признак на майчинството. Независимо от това, с няколко съвета може да се намали или да предотврати появата на стрии.

Правило №1: Адаптиране на начина на живот

- Балансираното хранене е полезно за кожата.

Хранете се балансирано и предимно с храни, които са полезни за кожата. По време на бременността балансираната диета не е само добре за Вас, но също и за Вашето бебе, и за кожата Ви. Това означава, че би трябвало да ядете всичко в разумни количества, за да се гарантира набавянето на липиди (мастни киселина) за кожата. В действителност, това е "цимент" за кожата, който я крепи. Много важни са етеричните мастни киселини (омега-3 и -6), които тялото не може да произвежда само. Така че, те просто трябва да приемат с храната.
Тези мастни киселини позволяват на кожата да запази своята здравина и еластичност.  Яжте мазнини (в умерени количества, разбира се).

Идеални са маргарини (Забележка: не забравяйте да използвате маргарин без транс-мазнини), които са богати на омега-3 мастни киселини, за закуска върху препечен хляб и към всяко друго ястие 2 супени лъжици масло за дерсинг на салати или други ястия (най-добре олио от ядки, рапица, зехтин или масло от гроздови семки). Тези храни също са източник на витамин Е, антиоксидант, който защитава кожата. Други храни, които са богати на витамин Е са: черупчести, семена, авокадо, мазни риби (сьомга, кефал, ...). Плодовете и зеленчуците също са богати на антиоксиданти.

Витамин А е мастноразтворим витамин. Той допринася за регулиране на кератина (вещество, което образува повърхностните слоеве на кожата, но и косата и ноктите), и намалява суха и груба кожа. То се намира в жълти и оранжеви плодове и зеленчуци, но също така и в мазнини, например в  масло или маргарин. Забележка: Не забравяйте, че масло и маргарин съдържат еднакво количество мазнини!

-Пийте!

Водата е необходима, за да се пречисти тялото Ви и за укрепване на клетките. В допълнение, само достатъчното количесатво течности води до хидратация на кожата. Ако не пиете препоръчителните 1,5 литра на ден, можете да допълвате с плодове и зеленчуци. Чай също е добра идея. Бъдете внимателни с кафето: кофеинът обезводнява.

-Спорт

Спортът може да подобри кръвообращението и еластичността на кожата. Йога, планинско ходене или плуване - изборът е богат.

- Качване на тегло - най-добре да е постепенно

Рязкото покачване на теглото (и след това намаляване) много натоварва кожата и насърчава образуването на стрии. Но това не е така само по време на бременност, а също така и по време на диети и дори се случва и в юношеска възраст.

По време на бременност е най-добре е да се стремите към вниматлно, постепенно увеличаване на теглото. Яжте без да гладувате, но не прекалявайте.

Правило №2:. Правилната грижа за кожата предпазва от стрии

- Ексфолирайте кожата си редовно!

Нищо не е по-добро за кожата от редовно, леко ексфолиране - дори и за чувствителни зони, и против стрии. Ексфолирането премахва мъртвите клетки и стимулира дишането на кожата и възстановителната способност. Този съвет също намалява видимостта на съществуващите стрии.

- Хидратиране и масаж на кожата

Съществена стъпка в превенцията на стрии е редовна грижа. Това, в идеалния случай, трябва да се прави всеки ден, сутрин и вечер. По време на масажа се фокусирайте върху местата, които са предразположени към стрии: корема, бедрата, ханша и краката. Изберете подхранващо масажно масло, което е богато на мастни киселини и подобрява еластичността на кожата.

- Защита от слънцето

Особено бременните жени са склонни към стрии. Но без слънцезащитен крем те още повече се открояват, ако стоите по-дълго на слънце. Най-добре е да се използват продукти без химически UV-филтри.