Pink Ribbon - Кампанията за скрининг за рак на гърдата

понеделник, 03. октомври 2016

Pink Ribbon - Кампанията за скрининг за рак на гърдата

Какво е Pink Ribbon?
Кампанията Pink Ribbon е основана през 1992 г. от Евелин Лаудер, която през 2011 г. губи битката с рака. От тогава Pink Ribbon се ангажира да фокусира вниманието върху рака на гърдата. Също така се събират дарения в полза на борбата с рак в съответната държава.

Тази година октомври бе обявен за месеца за рака на гърдата. През целия месец ще се провеждат събития, организирани от Pink Ribbon. Тази година кампанията е под мотото "Да действаме заедно".

Дарения 

Миналата година в Австрия бяха събрани около 420 000 евро, които са в помощ на австрийската организация за борба с рака. В допълнение към финансовата помощ, обаче, преди всичко става дума за генериране на внимание към проблема рак на гърдата, да се засили солидарността и да се свържат хората помежду си.

Профилактични прегледи спасяват живот

Ракът на гърдата е най-честата форма на рак при жените.
Здравословният начин на живот намаляват вероятността от появата на рак. Рисковите фактори са:

  • пушене
  • малко движение
  • нездравословно хранене
  • генетична предразположеност
  • инфекции (един на всеки пет случай на рак се дължи на инфекции, много от които са предотвратими)

Ракът на гърдата не може да бъде избегнат напълно, поради което ранното откриване има особено значение.
Ако ракът на гърдата бъде открит в ранен етап, шансовете за възстановяване се увеличават значително. Освен това, лечението след това е много по-щадящо.
Годишните прегледи са препоръчителни за всички жени на възраст над 40.

Ранното откриване спасява животи. Погрижете се за себе си и отидете на профилактичен преглед.