За лек сън с помощта на природата

четвъртък, 05. ноември 2020

За лек сън с помощта на природата

Всичко по темата за съня

Достатъчно сън е най-добрата рецепта да се чувствате енергични всеки ден, като същевременно оставате балансирани и релаксирани. По-лесно е да се каже, отколкото да се постигне: Със сигурност познавате усещането да лежите будни в леглото или да се събуждате посред нощ, вместо да спите спокойно. Нашето бурно ежедневие с непрекъснати занимания и работа често води до нередовен начин на живот, който поставя тялото ни под стрес. Твърде много изкуствена светлина, нездравословна диета и твърде малко упражнения са други фактори, които могат да повлияят на съня ни.

Защо сънят е толкова важен?

Докато спим отпуснати, тялото ни е във върхова форма и изпълнява редица жизненоважни задачи нощ след нощ:

  • То възстановява увредените клетки
  • Укрепва имунната ни система
  • Възстановява се от дейностите през деня
  • Презарежда ни

Имам ли проблеми със съня, ако се събудя през нощта?

Еволюцията ни е програмирала да се събуждаме през нощта - това е нещо напълно естествено. Когато се случи, отпуснете се и се опитайте да заспите отново. Един много добър съвет: Медитацията е мощен начин да заглушите безпокойните мисли, които се въртят в главата ви. Оставете се да бъдете пренесени отвъд силния вътрешен диалог на мозъка ви в едно по-спокойно състояние.

Колко сън ми е нужен

Това зависи от няколко фактора, като типа на личността ви, на колко години сте и по кое време семейството ви обикновено заспива. Нуждаем се от средно 7-8 часа сън. Някои хора се нуждаят от по-малко, други от повече. Това, колко ви е достатъчно, се вижда по това колко отпочинали сте след нощния си сън.

Кога е време за лягане?

Много хора вярват, че е по-добре да си лягаме рано, за да можем да спим добре. Още по-важно обаче е редовността. Опитайте се да спите и да ставате по едно и също време всеки ден. Най-добре е: Минимизирайте умствената активност вечер. Опитайте се да не работите или да правите ежедневни административни задължения непосредствено преди лягане, да оставите текстови съобщения и / или имейли за другия ден. Дайте почивка на ума си. Съобщенията могат да изчакат и те ще бъдат много по-добре формулирани, ако сте по-малко уморени.

Трябва ли да спазвам строги правила, за да спя добре?

Не, не е така. Рутината на съня е нещо, на което наистина трябва да се насладите. Помислете за малки навици, които ще ви помогнат да изключите ума и тялото си преди лягане. Опитайте топла вана с естествени билки или се отпуснете с чаша билков чай. Намалете шума и електронните носители до минимум и намалете осветлението около час преди лягане. Колкото по-малко се страхувате, че няма да заспите, толкова по-добре.

Естествени вечерни билки за спокойни нощи

Билкова напитка може да бъде чудесно допълнение към вашата вечерна рутина. Топла напитка вечер създава уютна атмосфера, а билките, които съдържа, ви помагат да се пренесете нежно в страната на мечтите. Независимо дали искате да свикнете с нов режим на сън или просто се нуждаете от добър нощен сън: Има много естествени билки и растения, които са ценени от векове, за да ни придружават, преди да заспим, за да можем да си върнем вътрешния мир.

Лавандула

Това лилаво чудо има висок процент етерични масла, които не само ухаят прекрасно, но са и идеални за вечерна напитка. Освен това ценните етерични масла могат да се вдишват или нанасят върху кожата.

Цвят от лайка

Освен лавандула, цветята на лайка съдържат етерични масла за вечерта. Чаят от лайка винаги се е използвал традиционно като чай преди лягане и отпуска ума и душата.

Овес

Малка купичка овесена каша, изядена час преди лягане, е добра идея. Овесените ядки винаги са били използвани в народната медицина, за да отворят вратите на една спокойна нощ.

Валериана

Валериана се използва от хората от хиляди години. И до днес се цени за тези забележителни свойства. Валериана е една от любимите ни вечерни билки; интересното е, че много котки също обичат аромата на тази билка - тя действа подобно на коча билка за тях.

Индийско орехче

Индийското орехче не само е полезно по Коледа: Тази загряваща подправка е високо ценена като вечерна билка в традиционната индонезийска и западна билкова медицина.

Канела

Канелата има леко затоплящ, сладък вкус без никаква захар. Поръсете щипка канела върху вечерната си каша и оставете спокойствието да се настани.

Ашваганда

Ашваганда е от една страна растението на съвременния живот, а от друга страна се използва в Аюрведа от хиляди години. Коренът е един от адаптогените. Терминът адаптоген произлиза от латинската дума "adaptare" и означава "да се адаптира". Растенията с адаптогенни свойства могат да помогнат за адаптиране към стресови житейски ситуации.